Po 'dziewiątce' przyszła pora na nową Yamaha MT-07 2021!

04.11.2020

Czy wiesz, że oznaczenie nakedów Yamaha "MT" oznacza „Master of Torque”, czyli „mistrz momentu obrotowego"? Dokładnie tak! Motocykle Yamaha MT potrafią zachwycić swoim momentem obrotowym i płynnym oddawaniem mocy. Nie inaczej będzie w przypadku najnowszej odsłony Yamaha MT-07 2021, którą świat zobaczył 3 października – dokładnie tydzień po premierze modelu Yamaha MT-09 2021!

 

 

Mówiąc o nowej Yamaha MT-07 2021 nie mamy do czynienia z rewolucją, a efektowną ewolucją. W jej w procesie ten obecny na rynku od 2014 jednoślad sprawia, że "to coś" odnajdzie w nim każdy motocyklista.

 

 

CO WIĘC MA DO ZAOFEROWANIA YAMAHA MT-07 2021?

Zacznijmy od tego, co zaszło pod siedzeniem. Nie jest tajemnicą, że jednym z wyzwań przed jakim stanął producent było dostosowanie motocykla do nowych norm emisji spalin EURO 5. Dwucylindrowa jednostka o pojemności 690 cm3 przeszła więc zabiegi aktualizacyjne. I tak zmodyfikowano kanały dolotu powietrza oraz zoptymalizowano ustawienia wtrysku paliwa. Sprzęt zyskał też nowy kolektor wydechowy 2w1 i nowy moduł ECU. W efekcie motocykl nie tylko spełnia normy, ale także może pochwalić się bardziej liniową reakcją silnika bez negatywnego wpływu na dynamikę. Jednostka generuje 73,4 KM przy 9000 obr./min i 67 Nm przy 6500 obr./min. Ale to nie wszystko. Silnik MT-07 zyskał także nowe pokrywy boczne w kolorze krystalicznego grafiku, dzięki czmu prezentuje się jeszcze lepiej! 

 

 

DESIGN

Trzeba to sobie powiedzieć wprost. Yamaha MT-07 2021 wygląda po prostu doskonale. Zmiany jakie zaszły w jej designie to m.in. instalacja na pokładzie zupełnie nowego reflektora o charakterystycznym kształcie litery Y – podobnego zresztą jak w modelu MT-09 2021.

 

 

14-litrowy zbiornik paliwa zyskał nowe osłony z ostrymi wlotami, a do dyspozycji ridera oddano nowy, maksymalnie czytelny wyświetlacz LCD. Zmieniono też kierunkowskazy LED. MT-7 zachwyca również wersjami kolorystycznymi. Do wyboru będą warianty Storm Fluo, Icon Blue i Tech Black. Całość sprawia wrażenie niezwykle kompaktowej, zrównoważonej, a jednocześnie maksymalnie dynamicznej.

 

 

CZYTAJ TAKŻE: PROMOCJA "TYLE % ZNIŻKI, ILE LAT MA TWOJA YAMAHA" 2020/2021. ZYSKAJ NAWET 50% RABAT NA CZĘŚCI YAMAHA OEM

 

 

POZYCJA ZA KIEROWNICĄ

Ten punkt zawsze stanowił mocną stronę modelu MT-07. Nigdy jednak nie jest tak dobrze, by nie mogło być lepiej. W Yamaha MT-07 2021 producent postawił na zastosowanie nowej kierownicy z aluminium. Jest ona szersza (o 32 mm) i posiada zwężane końcówki, co przekłada się na jeszcze pewniejszą i bardziej wyprostowaną sylwetkę, dającą większy komfort podczas jazdy i kontrolę nad pojazdem.

 

 

KOŁA I HAMULCE

Hypernakedowa siódemka 2021 zyskała nowe opony. Są to Michelin Road 5 — 180/55-17 z tyłu i 120/70-17 z przodu, które odnajdują się bardzo dobrze zarówno na mokrej, jak i suchej nawierzchni. Spora zmiana zaszła w układzie hamulcowym. Przednie tarcze są teraz większe. Urosły one z 282 mm do 298 mm, co daje lepszą skuteczność hamowania. Tył to tarcza o średnicy 245 mm. W połączeniu z nowymi, lepszymi oponami droga hamowania, szczególnie gdy jest mokro, skróciła się.

 

 

Jak więc widzicie sezon 2021 zapowiada się ekscytująco! Uznany model, który podbił serca wielu motocyklistów i okazuje się bardzo praktycznym sprzętem do codziennej jazdy, w najnowszej generacji ma do zaoferowania jeszcze więcej. Jego wjazdu do salonów może zacząć się spodziewać jakoś na początku roku 2021.

 

 


Typ silnika
2-cylindrowy, 4-suwowy, Chłodzony cieczą, DOHC, 4-zaworowy
Pojemność
689cm³
Średnica x skok tłoka
80.0 mm x 68.6 mm
Stopień sprężania
11.5 : 1
Moc maksymalna
54,0 kW (73,4 KM) przy 8750 obr./min
Limited power version
35.0kW
Maksymalny moment obrotowy
67,0 Nm przy 6500 obr./min
Układ smarowania
Mokra miska olejowa
Typ sprzęgła
Mokre, wielotarczowe
Układ zapłonu
TCI
Układ rozrusznika
Elektryczny
Skrzynia biegów
Z kołami w stałym zazębieniu, 6-biegowa
Napęd końcowy
Łańcuch
Spalanie
4,2 l/100km
Emisja CO2
98 g/km
Układ zasilania
Wtrysk paliwa

Kąt wyprzedzania główki ramy
24º50
Wyprzedzenie
90mm
Układ przedniego zawieszenia
Widelec teleskopowy
Układ tylnego zawieszenia
Wahacz,
Skok przedniego zawieszenia
130 mm
Skok tylnego zawieszenia
130 mm
Hamulec przedni
Hydrauliczny, dwutarczowy, Ø298 mm
Hamulec tylny
Hydrauliczny jednotarczowy, Ø245 mm
Opona przednia
120/70 ZR 17M/C(58W) (Tubeless)
Opona tylna
180/55 ZR 17M/C(73W) (Tubeless)


 

Darmowa przesyłka od 350 PLN
Darmowa przesyłka od 350 PLN
numer telefonu yama-sklep.PL zadzwoń do nas