Odstąpienia i zwroty
1. Chcę dokonać zwrotu. Ile mam czasu na zwrot zamówienia?
- Masz prawo do zwrotu zakupionych Produktów bez podania przyczyny w ciągu 14 (czternastu) dni od daty odebrania przesyłki.
- Ocena Towaru: W tym terminie otwórz opakowanie, aby ocenić stan otrzymanego produktu, jego właściwości i funkcjonalność.
2. Jak dokonać zwrotu w YAMA-SKLEP?
- Jeżeli uznasz, że produkt nie spełnia Twoich oczekiwań, to w ciągu 14 dni masz prawo do jego zwrotu bez podania przyczyny. W tym celu nienaruszony produkt (zapakowany w oryginalne opakowanie nieposiadające uszkodzeń), nieprzedstawiający żadnych śladów zużycia i korzystania z towaru, z kompletem oryginalnych metek należy zapakować, dodając do pudełka paragon bądź jego kopię oraz formularz zwrotu.
- Paczkę z produktem, paragonem bądź kopią i formularzem zwrotu należy odesłać na adres: GRUPA MOTO REWOLUCJA Sp. z o.o., ul. Lubelska 35D, 10-408 Olsztyn, e-mail: [email protected].
- Etykietę do zwrotu szybko i wygodnie wygenerujesz: TUTAJ.
3. Jaka jest Wasza polityka zwrotów?
-
Ważna Informacja o Zwrotach: Zwroty, które nie spełniają regulaminu i są dokonywane bez wcześniejszej zgody, mogą:
- zostać odesłane do nadawcy,
- podlegać ocenie ubytku wartości towaru,
- zostać zniszczone bez możliwości zwrotu pieniędzy.
- Masz prawo do zwrotu zakupionych Produktów bez podania przyczyny w ciągu 14 (czternastu) dni od daty odebrania przesyłki. W tym terminie otwórz opakowanie, aby ocenić stan otrzymanego produktu, jego właściwości i funkcjonalność.
-
Wadliwe/Nieprawidłowe Artykuły:
- Przed zwróceniem wadliwych, niekompletnych lub nieprawidłowych produktów w Twoim zamówieniu, zawsze - uprzednio - skontaktuj się z naszym działem Obsługi Klienta
- Opis szczegółowego postępowania w takiej sytuacji znajdziesz w punkcie 6. [Wadliwe/Nieprawidłowe Artykuły]
- Stan towaru: Produkty muszą być nieużywane, w oryginalnym opakowaniu i z etykietami. Ważne jest, aby zachować oryginalne opakowanie, aby zapewnić jak najlepszą ochronę produktów.
- Koszty zwrotów:
- Zwrot produktu w oryginalnym stanie i w wyznaczonym terminie gwarantuje pełny zwrot pieniędzy. Konieczne jest zachowanie oryginalnego opakowania, aby zapewnić najlepszą ochronę towarów
- Ostrzeżenie Dotyczące Deprecjacji: Niewłaściwe obchodzenie się z towarem wykraczające poza konieczną ocenę jego stanu może skutkować odliczeniem kosztów deprecjacji od kwoty zwrotu.
- Aktualne koszty zwrotu towaru do YAMA-SKLEP.PL podejrzysz: TUTAJ.
- WAŻNE: Procedura Zwrotów służy wyłącznie do uzyskania zwrotu pieniędzy. W celu wymiany produktu na inny, należy najpierw zwrócić oryginalny artykuł, a następnie, po otrzymaniu zwrotu środków, złożyć nowe zamówienie. Koszty przesyłki nie podlegają zwrotowi.
4. Towary, które nie podlegają zwrotom
- Towary nieprefabrykowane wyprodukowane według specyfikacji Klienta lub służących zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb np. okleiny motocyklowe, imienne koszulki zawodnicze.
- Prawo odstąpienia od umowy nie przysługuje również w odniesieniu do umowy, w której przedmiotem świadczenia jest produkt ze Sklepu Internetowego YAMA-SKLEP.PL dostarczany w zapieczętowanym opakowaniu, którego opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu, przez co takiego produktu nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub względów higienicznych.
- Prawo to nie przysługuje także w kontekście nośników z oprogramowaniem lub innymi materiałami umożliwiający ich skopiowanie lub zainstalowanie w pojeździe, czy też urządzeniu do tego przeznaczonym.
5. Kiedy otrzymam zwrot środków?
- Kwota uiszczona za zakupiony i zwrócony towar zostanie Ci zwrócona w terminie 14 (czternastu) dni od daty otrzymania zwrotu przez YAMA-SKLEP.PL, przelewem na wskazany przez Użytkownika rachunek bankowy bądź przekazem pocztowym na wskazany przez niego adres. Użytkownik ponosi koszty związane z przesyłką towaru.
6. Wadliwe/Nieprawidłowe Artykuły
- Przed zwróceniem wadliwych, niekompletnych lub nieprawidłowych produktów w Twoim zamówieniu, zawsze - uprzednio - skontaktuj się z naszym działem Obsługi Klienta
- Opis szczegółowego postępowania w takiej sytuacji znajdziesz TUTAJ.
7. Opakowanie
- Zachowanie oryginalnego opakowania jest konieczne dla wszystkich zwrotów. Zwroty bez odpowiedniego zabezpieczenia mogą zostać odrzucone lub mogą podlegać ocenie ubytku wartości.
8. Zwrot a zmniejszenie wartości produktu
- W przypadku skorzystania przez Konsumenta z Ustawowego prawa odstąpienia, Konsument ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości Produktu będące wynikiem korzystania z niego w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania Produktu. Odpowiedzialność Konsumenta może obejmować w szczególności brak możliwości wprowadzenia Produktu do sprzedaży jako Produktu pełnowartościowego, koszty ponownego umieszczenia na Produkcie metek i elementów zabezpieczających, a także koszty przywrócenia Produktu do stanu umożliwiającego jego ponowne wprowadzenie do sprzedaży w ramach Sklepu Internetowego, w tym koszty badania Produktu przez specjalistę i koszty usunięcia wad stwierdzonych w wyniku takiego badania (w zakresie, w jakim wady te wynikają z korzystania przez Konsumenta z Produktu w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia jego charakteru, cech i funkcjonowania).
- W takim przypadku, gdy produkt został rozpakowany i posiada ślady świadczące o zmniejszeniu wartości, będące wynikiem korzystania z niego w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania danej rzeczy, kwota zwrotu może zostać pomniejszona zgodnie z poniższymi wyliczeniami:
- potrącenie za oryginalne opakowania do 20% (folia 15%, karton 20%, brak etykiety 10%, brak metek 15%) wartości towaru
- potrącenie 10% za ekspertyzę, związaną z ustaleniem, czy zwracany produkt jest faktycznie produktem pochodzącym ze Sklepu Internetowego YAMA-SKLEP.PL oraz czy nie posiada innych, dodatkowo pomniejszających jego wartość uszkodzeń. Podyktowane to jest tym, że niektóre produkty z oferty Sklepu Internetowego YAMA-SKLEP.PL poza seryjnym oznaczeniem na oryginalnym opakowaniu (folia, karton) nie posiadają żadnych dodatkowych oznaczeń. Sytuacja dotyczy m.in. niektórych części, stąd wymagana jest ekspertyza autentyczności, stwierdzająca, iż taki produkt pochodzi z oferty Sklepu Internetowego YAMA-SKLEP.PL.
9. Jaki jest czas zwrotu? Gdzie jest mój zwrot?
- Zwroty są dostarczane do naszego magazynu w ciągu 6 dni roboczych. Po otrzymaniu są zazwyczaj przetwarzane tego samego dnia, a w okresach szczytu maksymalnie do 2 tygodni. Możesz śledzić swoją zwróconą przesyłkę online w czasie rzeczywistym, korzystając z numeru śledzenia otrzymanego od kuriera, a także poprzez stronę: Wygodne Zwroty YAMA-SKLEP.PL. Otrzymasz e-mail z powiadomieniem, gdy przesyłka dotrze do naszego magazynu.
10. Jak dokonać wymiany na inny rozmiar?
- W przypadku wymiany na ten sam model w innym rozmiarze, zachowasz pierwotną cenę sprzedaży.
- Postępuj zgodnie z poniższymi krokami:
- Zwróć produkt(y) do nas. Po otrzymaniu Twojej przesyłki, dokonamy zwrotu pieniędzy.
- Złóż nowe zamówienie, wybierając właściwy rozmiar.
- Jeśli cena produktu zmieniła się od momentu pierwszego zakupu, skontaktuj się z naszym Biurem Obsługi Klienta, podając nowy numer zamówienia, aby otrzymać zwrot różnicy w cenie: [sklep@yama-sklep.pl]
- Ważne:
- Termin: Nowe zamówienie musi zostać złożone w ciągu 14 dni od daty otrzymania pierwotnego zamówienia.
- Zastosowanie: Zwrot różnicy w cenie dotyczy wyłącznie wymiany tego samego modelu.
- Wyjątki: Artykuły wykonane na specjalne zamówienie, personalizowane oraz inne opisane w sekcji 4. Towary, które nie podlegają zwrotom nie podlegają wymianie.
- Zwrot Pieniędzy: Koszty wysyłki mogą nie podlegać zwrotowi i mogą zostać doliczone do nowego zamówienia.
11. Zwrot towarów - Odstąpienie od Umowy
-
1. Użytkownik posiadający status konsumenta w rozumieniu art. 221 Kodeksu cywilnego ma prawo, bez podania przyczyny, odstąpić od umowy dotyczącej Produktów w ciągu 14 (czternastu) dni od daty odbioru przesyłki, zgodnie z art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 2 marca 2000 r. o ochronie niektórych praw konsumentów oraz o odpowiedzialności za szkodę wyrządzoną przez produkt niebezpieczny (Dz. U. z 2000 nr 22 poz. 271 z późn. zm.). Odstąpienie od umowy dotyczącej Produktów wymaga oświadczenia Użytkownika złożonego na piśmie. W przypadku odstąpienia od Umowy Użytkownik, będący konsumentem ma prawo do zwrotu zakupionych Produktów bez podania przyczyny w ciągu 14 (czternastu) dni od daty odebrania przesyłki.
Prawo odstąpienia od umowy dotyczącej Produktów, o którym mowa w ust. 1 powyżej nie ma zastosowania do zakupów dokonanych przez podmioty prowadzące działalność gospodarczą w ramach i na potrzeby tej działalności.
- 2. Zarówno odstąpienie od Umowy, o którym mowa w ust. 1 powyżej, jak i zwrot zakupionego towaru możliwe jest tylko w sytuacji, gdy zakupiony towar znajduje się w stanie nienaruszonym, nie przedstawiającym żadnych śladów zużycia i korzystania z towaru.
- 3. Cena uiszczona za zakupiony i zwrócony towar, o którym mowa w ust. 1, zostanie zwrócona Użytkownikowi w terminie 14 (czternastu) dni od daty otrzymania zwrotu przez GRUPA MOTO REWOLUCJA Sp. z o.o., przelewem na wskazany przez Użytkownika rachunek bankowy bądź przekazem pocztowym na wskazany przez niego adres. Użytkownik ponosi koszty związane z przesyłką towaru.
- 4. Na podstawie art. 10 ust. 3 pkt. 4 ustawy z dnia 2 marca 2000 roku o ochronie niektórych praw konsumentów oraz o odpowiedzialności za szkodę wyrządzoną przez produkt niebezpieczny (Dz.U z dnia 31 marca 2000 r.) GRUPA MOTO REWOLUCJA Sp. z o.o. nie przyjmuje zwrotów towarów o właściwościach określonych przez konsumenta w złożonym przez niego zamówieniu lub ściśle związanych z jego osobą. Na podstawie art. 10 ust. 3 pkt. 5 ustawy z dnia 2 marca 2000 roku o ochronie niektórych praw konsumentów oraz o odpowiedzialności za szkodę wyrządzoną przez produkt niebezpieczny (Dz. U. z dnia 31 marca 2000 r.) GRUPA MOTO REWOLUCJA Sp. z o.o. nie zwraca kosztów przesyłki oraz prowizji za płatność kartą płatniczą lub kredytową.
- 5. Reklamacje dotyczące uszkodzeń mechanicznych w trakcie transportu będą uwzględniane jedynie po sprawdzeniu zawartości przesyłki w chwili jej odbioru. Warunkiem przyjęcia tego typu reklamacji jest spisanie protokołu reklamacyjnego razem z kurierem dostarczającym przesyłkę.
- 6. Paczka posiada zewnętrzne znamiona uszkodzenia - należy nie odbierać przesyłki dokonując jednocześnie w obecności przedstawiciela firmy spedycyjnej spisania protokołu reklamacyjnego.
- 7. Po rozpakowaniu paczki okazuje się, że towar został uszkodzony w trakcie przewozu - należy niezwłocznie powiadomić przewoźnika, spisać protokół zdawczo-odbiorczy w obecności przysłanego przedstawiciela przewoźnika oraz dodatkowo powiadomić sprzedawcę.
- 8. W przypadku nie dopełnienia formalności regulaminu z rozdziału "uszkodzona przesyłka", sklep internetowy nie ponosi odpowiedzialności za uszkodzenia powstałe w wyniku przejścia ryzyka na kupującego. Najlepszym rozwiązaniem jest otworzenie paczki po uiszczeniu opłaty przy kurierze, w momencie wykrycia uszkodzeń kurier jest świadkiem i spisuje protokół. Jeżeli zgłoszenie co do towaru spełniać będzie ww. wymagania zostanie wówczas wystawiona faktura korygująca. Oryginał i kopia zostają wysłane do klienta listem poleconym. Klient powinien odesłać podpisaną kopię faktury korygującej, a po otrzymaniu jej w ciągu 14 dni roboczych sklep dokonuje zwrotu pieniędzy na konto klienta. Pieniądze zostaną przekazane przekazem pocztowym lub przelewem na wskazany rachunek bankowy.
Wszystkie nadawane przez nas przesyłki są wolne od zewnętrznych wad fizycznych. W przypadku stwierdzenia wad produkcyjnych należy niezwłocznie zaprzestać używania towaru i dokonać jego zwrotu w procesie reklamacyjnym.