Nowa Yamaha MT-09 2021. 5 rzeczy, które musisz o niej wiedzieć

28.10.2020

Yamaha MT-09 to motocykl, który na rynku pojawił się w roku 2013. Od tego czasu stanowi on jeden z najlepiej sprzedających się szosowych jednośladów Yamaha. W roku 2018 MT-09 doczekała się drugiej generacji, a trzecia jest już za pasem! Poznajcie zupełnie nową "dziewiątkę" na sezon 2021: lżejszą, mocniejszą i z lepszym momentem obrotowym!

 

W YAMA-SKLEP jako aktywni motocykliści, którzy do MT-09 mają wielki sentyment, z wielką radością przyjęliśmy informację o jej nowej odsłonie. Jaka ona jest i co musisz o niej wiedzieć? O tym poniżej!

 

 

PO PIERWSZE - SILNIK

W związku z nowymi normami EURO 5 trzycylindrowy silnik Yamaha MT-09 musiał zostać gruntowanie przeprojektowany. Jak deklaruje Yamaha, praktycznie każdy ważniejszy element jest nowy: tłoki, korbowody, wałki rozrządu i skrzynie korbowe. Wzrosła też pojemność. W Yamaha MT-09 nie jest to więc już 847 cm3, a 889 cm3. Jednostka na sezon 2021 generuje o 4 KM więcej, tak więc teraz stado liczy sobie 119 sztuk (przy 10 tys. obr./min). To jednak nie wszystko. Poczynione zabiegi pozwoliły także na wzrost momentu obrotowego do 93 Nm i co ciekawe, są one osiągane 1500 obrotów wcześniej niż w silniku poprzedniej generacji. Dokładnie przy 7000 obr./min. 

 

 

PO DRUGIE - LEPSZE OSIĄGI PRZY MNIEJSZYM SPALANIU

Inżynierowie Yamaha dokonali także istotnych modyfikacji w układzie zasilania paliwem. Jest on zupełnie nowy i w porównaniu do poprzedniego rozwiązania, wtryskiwacze są tutaj zamontowane po stronie przepustnicy, a paliwo jest wtryskiwane na tylną część głowic zaworów dolotowych. Wcześniej wtryskiwacze były zainstalowane bezpośrednio do głowicy cylindrów. Co to oznacza w praktyce? Układ gwarantuje lepsze rozpylanie paliwa oraz zmniejsza jego przywieranie do ścianek kanału dolotowego, co w ogólnym rozrachunku przyczynia się do mniejszego życia paliwa o 9%!

 

 

PO TRZECIE - NIŻSZA MASA

Nowa Yamaha MT-09 2021 w stosunku do poprzednika schudła aż o 4 kilogramy! Przyczyniła się do tego m.in. nowa rama Deltabox z aluminium odlewanego metodą CF (kontrolowane wypełnianie wnęki formy), czy nowy wahacz co dało 2,3 kg. Dodajmy do tego lżejszą o 1,5 kg ramę pomocniczą. To bez wątpienia najbardziej odchudzone podzespoły nowej MT-09. Dzięki temu zabiegowi jeszcze lepiej odczujemy przyrost mocy spod siodła.

 

 


KLIKNIJ PONIŻEJ I 
WYSZUKAJ ORYGINALNĄ CZĘŚĆ DO SWOJEJ YAMAHA

 


 

 

PO CZWARTE - TECHNOLOGIA SUPERSPORT Z SERII R NA POKŁADZIE

Yamaha MT-09 2021 wyróżnia się także dzięki zastosowaniu 6-osiowego modułu bezwładnościowego (IMU).  Jest jeden z najbardziej zaawansowanych inteligentnych elementów elektronicznych stosowanych w motocyklach. Opracowany na bazie systemu używanego w maszynach YZF-R1 od 2015 roku, 6-osiowy moduł w nowym MT-09 jest 50% mniejszy i 40% lżejszy, co zawdzięcza gruntownemu przeprojektowaniu układu czujników.  Mierzy on przyspieszenie w kierunkach przód-tył, góra-dół i lewo-prawo, a także prędkość kątową maszyny w kierunkach obrotu wokół osi poziomej poprzecznej, osi pionowej i osi poziomej wzdłużnej. 6-osiowy moduł bezwładnościowy może w czasie rzeczywistym wysyłać dane do modułu ECU, który steruje elektronicznymi układami wspomagającymi kierowcę. Najlepszy w klasie pakiet układów wspomagania jazdy obejmuje układy rozpoznające pochylenie motocykla: system kontroli trakcji (TCS), system kontroli uślizgu (SCS), system kontroli unoszenia przedniego koła (LIFt) i system kontroli hamowania (BC). MT-09 jest tym samym pierwszym modelem Yamaha Hyper Naked wyposażonym w to cudo!

 


 
PO PIĄTE - DESIGN 

Wśród szeregu zmian nie sposób nie wspomnieć także o gruntownym wyostrzeniu i tak już ostrego designu. Nowa MT-09 prezentuje się obłędnie. Jest jeszcze bardziej minimalistycznie, a mechaniczne elementy motocykla są jeszcze bardziej odsłonięte, czym dodatkowo przykuwają uwagę. Jedną z najbardziej rzucających się w oczy zmian jest oczywiście reflektor LED w kształcie litery Y. Daje on intensywne światło, które nie tylko doskonale oświetla drogę, ale też wyraźnie komunikuje rywalom, z kim mają do czynienia. Kierowca ma także do swojej dyspozycji nowoczesny wyświetlacz TFT o przekątnej aż 3,5". Prezentuje on w sposób bardzo czytelny i precyzyjny wszystkie niezbędne dla szofera informacje. Co więcej wskazanie na paskowym obrotomierzu zmienia kolor wraz ze wzrostem i spadkiem obrotów. Sam ekran mieści mi.in. zegarek, wskaźnik zmiany biegu oraz wyniki pomiaru temperatury wody i powietrza.

 

 

Nowa Yamaha MT-09 będzie dostępna w 3 malowaniach: Icon Blue, Tech Black i Storm Fluo. Spodziewana cena motocykla to 44,000 PLN brutto. Dostawa w marcu 2021. Chcesz dowiedzieć się więcej o nowej Yamaha MT-09 2021? Skontaktuj się z naszym doradcą Bartkiem!

KONTAKT
[email protected]
tel. +48 666 896 436

 

 

DANE TECHNICZNE YAMAHA MT-09 2021

Nowy 3-cylindrowy chłodzony cieczą. 4-zaworowy silnik DOHC o pojemności 889 cm3 spełniający wymagania normy EURO 5
Większa moc przy wszystkich prędkościach obrotowych silnika
Wyższy o 7% maksymalny moment przy niższych obrotach
Maksymalna moc większa o 4 KM
Nowa, lżejsza o 2,3 kg rama Deltabox z aluminium odlewanego metodą CF (kontrolowane wypełnianie wnęki formy)
Masa z płynami 189 kg — zredukowana o 4 kg, to najlżejszy motocykl typu naked-bike w klasie 900 cm3
Krótszy rozstaw osi poprawiający dynamikę prowadzenia
Nowy lekki aluminiowy wahacz
Piękna, surowa „bezosłonowa” stylistyka nowej generacji modeli MT
Wysoka jakość w każdym detalu, z ramą wykończoną w kolorze krystalicznego grafitu
Pełne oświetlenie LED w charakterystycznym dla marki układzie Y z przodu i z tyłu
Nowy system szybkiej zmiany biegów (QSS) na wyższe i niższe
Ulepszone sprzęgło antyhoppingowe z funkcją docisku (A&S)
Lekki i kompaktowy nowy 6-osiowy moduł bezwładnościowy (IMU)
Układy wspomagające kierowcę rozpoznające pochylenie motocykla: TCS, SCS i LIFt, z trzema trybami interwencji
ABS i system kontroli hamowania (BC)
Przełączany tryb charakterystyki silnika D-MODE
Nowe ultralekkie 17-calowe 10-szprychowe obręcze kół SpinForged
Większa tylna opona 180/70-17, z przodu opona 120/70-17
W pełni regulowany widelec KYB® USD z goleniami 41 mm o zmodyfikowanych ustawieniach
Regulowany tylny amortyzator KYB® o zmodyfikowanych ustawieniach
Kolorowy 3,5-calowy wyświetlacz TFT ze wskaźnikami, przełącznik zdalnej obsługi na kierownicy
Radialna przednia pompa hamulcowa, dwie przednie tarcze o średnicy 298 mm

 

Darmowa przesyłka od 350 PLN
Darmowa przesyłka od 350 PLN
numer telefonu yama-sklep.PL zadzwoń do nas