
Yamaha YZF-R6
31.03.2020
Yamaha YZF-R6 to jeden z tych motocykli w historii japońskiego przedsiębiorstwa, który dokonał przełomu w segmencie. Będący następcą modelu Yamaha YZF 600 Thundercat model R6 na rynku zadebiutował w roku 1999. Od tego roku "er szóstka", którą napędza silnik o pojemności 600 cm3, na stałe wpisała się ofertę modelową Yamahy. O sukcesie Yamaha R6 zadecydowały jej sportowe geny z danymi technicznymi, które już na papierze robią wrażenie.
Motocykl w przeciwieństwie do poprzednika był klasyfikowany jako motocykl stricte wyścigowy z homologacją drogową. Od samego początku Yamaha YFZ-R6 wyznaczała i wyznacza do dzisiaj nowe standardy w segmencie sportowych sześćsetek. Yamahę R6 bez względu na generację charakteryzuje lekka konstrukcja nadwozia, ostre linie, silnik generujący moc na poziomie 120-130 KM, wydajny układ hamulcowy i duża zwrotność.
Ze względu na rosnącą liczbę tych motocykli na rynku wtórnym i coraz bardziej atrakcyjną cenę, jednymi z najczęściej spotykanych na drogach są modele Yamaha R6 RJJ i Yamaha R6 RJ15, czyli modele z lat 2006-2010. Sprawdzona, aczkolwiek podatna na modyfikacje konstrukcja, jedne z najmocniejszych silników pod siedzeniem jakie trafiały do R6 (generujące około 134 KM) oraz duży dostęp do oryginalnych części zamiennych w sklepie www.yama-sklep.pl z szybką dostawą sprawiają, że motocykl ten okazuje się nie tylko świetnym wyborem jako sprzęt na drogi publiczne, ale także jako rasowy sprzęt torowy.