
YAMAHA YZ450F
12.12.2017
Fanom motocrossu modelu YZ450F chyba nie trzeba przedstawiać. Nie wszyscy jednak wiedzą, że poczciwa 450-tka YZF jest z nami na rynku dopiero od roku 2003. Dokładnie tak! Pierwsza YZ450F na rynku pojawiła się w roku 2003. Nie był to jednak pierwszy czterosuwowy motocykl Yamaha w motocrossowym światku.
Bezpośrednimi poprzednikami YZ450F był model YZ426F produkowany w latach 2001-2002, któremu z kolei za podstawę posłużył YZ400F produkowany w latach 1998-2000.
Yamaha YZ450F szybko zdobyła szerokie grono swoich miłośników i wraz z każda kolejną generacją japońska motocrossówka spod znaku trzech kamertonów wyznaczała nowe standardy w świecie MX. W roku 2006 model YZ450F był przykładowo pierwszym seryjnie produkowanym motocyklem wyposażonym w tytanowe sprężyny zawieszenia. Innym rewolucyjnym rozwiązaniem, o którym warto wspomnieć w historii modelowej 450-tki YZF jest pochylony do tyłu cylinder o odwróconej głowicy. Rozwiązanie z roku 2010 przełamało wszelkie zasady dotychczasowej sztuki konstrukcyjnej motocykli terenowych i otowrzyło zupełnie nowy rozdział dla YZ450F.
Japońscy konstruktorzy nie zamierzali jednak poprzestać na tym patencie i wraz z nadejściem najnowszej generacji YZ450F 2018, którą mieliśmy okazję testować podczas dni testowych Yamaha Motor Poland, Yamaha wprowadziła do swojego flagowego modelu MX inteligentną technologię, dzięki której jeździec może... po prostu się zjednoczyć ze swoim rumakiem!
Nowa Yamaha YZ450F to bowiem pierwszy motocykl MX, z którym można połączyć się bezprzewodowo i zapragromać jego silnik według właśnych ustawień, zwiększając dzięki temu swoje szanse na wygraną i poczucie pewności podczas jazdy. Najnowsze osiągnięcie inżynierów z Kraju Kwitnącej Wiśni w dziedzinie maszyn motocrossowych posiada nowy, lekki rozrusznik elektryczny, co pozwala zaoszczędzić cenne sekundy podczas każdego rozruchu jednostki napędowej. Wciąż odwrócona głowica zapewnia wyższy stopień sprężania, a lekka rama i dopracowane zawieszenie przyczyniły się poprawy stabilności i zwrotności YZ450F.
Producent z Japonii w ręcę jeźdźców MX oddaje więc obecnie najbardziej zaawansowany technologicznie motocykl o dużej mocy, dużych możliwościach personalizacji i ze świetnym, podatnym na tuning zawieszeniem. To jednak nie wszystko. Japończycy w przypadku motocrossowych modeli YZ450F, a także YZ250F pomyśleli także o najbardziej wymagających PRO-riderach i dlatego specjalnie w ich ręce oddają oni zestaw części tuningowych wykorzystywanych przez fabryczny team Yamaha Racing.
W bogatym asortymencie części Yamaha Performance poza takimi akcesoriami jak start-guzik, wyścigowe wałki rozrządu, czy też kompletny tłok GYTR® o zwiększonej kompresji do 450 YZF znajdziecie również takie cacko, jak tuningową głowicę GYTR do 450 YZF, z którą uczynicie ze swojej YZ450F prawdziwą bestię MX!
Silnik
Typ silnika |
4-suwowy, chłodzony cieczą, DOHC, 4-zaworowy, nachylony do tyłu, jednocylindrowy |
Pojemność |
449 cm3 |
Średnica x skok tłoka |
97,0 mm x 60,8 mm |
Stopień sprężania |
12,8 : 1 |
Moc maksymalna |
- |
Limited power version |
Niedostępny |
Maksymalny moment obrotowy |
- |
Układ smarowania |
Mokra miska olejowa |
Typ sprzęgła |
Dual side grinded clutch plate |
Układ zasilania |
Wtrysk paliwa |
Układ zapłonu |
TCI |
Układ rozrusznika |
Elektryczny |
Skrzynia biegów |
Z kołami w stałym zazębieniu, 5-biegowa |
Napęd końcowy |
Łańcuch |
Spalanie |
- |
Emisja CO2 |
- |
Podwozie
Rama |
Rama typu Bilateral Beam |
Skok przedniego zawieszenia |
310 mm |
Kąt wyprzedzania główki ramy |
27º |
Wyprzedzenie |
121 mm |
Układ przedniego zawieszenia |
Widelec teleskopowy typu upside-down |
Układ tylnego zawieszenia |
Wahacz, |
Skok tylnego zawieszenia |
317 mm |
Hamulec przedni |
Hydrauliczny jednotarczowy, Ø 270 mm |
Hamulec tylny |
Hydrauliczny jednotarczowy, Ø 245 mm |
Opona przednia |
80/100-21 51M |
Opona tylna |
110/90-19 62M |
Wymiary
Długość całkowita |
2 185 mm |
Szerokość całkowita |
825 mm |
Wysokość całkowita |
1 285 mm |
Wysokość siodełka |
965 mm |
Rozstaw kół |
1 485 mm |
Minimalny prześwit |
335 mm |
Masa z obciążeniem (wliczając wypełnione zbiorniki oleju i paliwa) |
112 kg |
Pojemność zbiornika paliwa |
6,2 litrów |
Pojemność zbiornika oleju |
0,95 litrów |
Poznaj aktualną cenę nowej YZ450F w YAMA SKLEP WOJCIECHOWICZ
Motocykl możecie zobaczyć na żywo oczywiście w naszym salonie Yamaha Wojciechowicz w Olsztynie. Wpadnijcie, zapraszamy! Jeździliśmy niedawno za sterami tej nowości, także chętnie pogadamy nieco na jej temat :)
Zachęcamy także do wdania się w dyskusję na temat modelu YZ450F w naszej grupie na FB: YAMAHA - fani, porady, wymiana doświadczeń.