
Yamaha XVS 650
06.04.2020
Po ogromnym sukcesie modelu Yamaha XV535 Virago, inżynierowie z Kraju Kwitnącej Wiśni nie mieli łatwego zadania podczas tworzenia jego następcy. Prezentując jednak światu model Yamaha XVS 650, znany w motocyklowy światku również jako Yamaha Dragstar 650 trzeba przyznać, że stanęli oni na wysokości zadania. Nowy cruiser XVS 650 do produkcji trafił w roku 1997.
Konstrukcyjnie nowy sprzęt czerpał zarówno ze swojego poprzednika, jak i luksusowego modelu XVZ 1300 Royal Star. Z tego pierwszego wykorzystano oczywiście silnik, w którym wraz ze wzrostem samego motocykla, zwiększono jego pojemność do 649 cm3, a także powiększono średnicę cylindrów oraz skok tłoków. Postawiono też na nowe gaźniki z czujnikiem położenia przepustnicy i wydajniejszą pompę oleju.
Z XVZ 1300 Royal Star najwięcej zaczerpnięto z konstrukcji ramy. W kontekście danych technicznych XVS 650 trzeba przytoczyć następujące liczby. Moc chłodzonego powietrzem silnika - 39 KM przy 6500 obr/min, moment obrotowy 50,9 Nm przy 3000 obr/min, pojemność zbiornika paliwa - 16 l, średnie spalanie ok. 5l/100 km, prędkość maksymalna 147 km/h.
Nowy cruiser w pakiecie otrzymał również znaną z motocykli Yamaha niezawodność. Sprzęt na rynku można było spotkać w kilku wersjach: Yamaha XVS650 Dragstar, czyli wersja podstawowa, Yamaha XVS650A Dragstar Classic, czyli wersja z szerszym przednim kołem, metalowymi błotnikami, dłuższą zabudową, mniejszą ilością chromu, szerszym siedzeniem i inną kierownicą, a także wersję Yamaha XVS650 Dragstar Silverado z pakietem podróżniczym. Yamaha XVS650 to godny następca Virago 535, do którego wszelkie części zamienne, jak wydech, elementy gaźnika i inne znajdziesz w yama-sklep.pl.
Jeśli do nas napiszesz, to możesz z kolei liczyć na instrukcję obsługi.