
Yamaha R1 2022
Z wyborem motocykla, jest podobnie jak doborem nart, czy też roweru. Należy go dobierać kierując się zarówno jego przeznaczeniem, jak i własnymi umiejętnościami, wagą, czy wzrostem, a także terenem, w jakim będzie on użytkowany. Yamaha R1 2022 będzie odpowiednia dla Ciebie jeśli...
od motocykla klasy Superbike oczekujesz wszystkiego co najlepsze oraz... potęgi mocy! Yamaha YZF-R1 to legenda świata wyścigów, która pisana jest od ponad 20-lat. Nic więc dziwnego, że zdecydowana większość fanów superbike'ów mówiąc "litrowy ścigacz", z tyłu głowy przywołuje wizerunek właśnie Yamahy R1.
Model YZF-R1 posiada 4-cylindrowy, rzędowy silnik o pojemności 998 cm3, który spełnia normy Euro 5. Rozwija on moc 200 KM, co przy masie z płynami wynoszącej 201 kg, zapewnia stosunek mocy do masy niemal 1 KM : 1 kg! Liczby w tym wypadku mówią więc chyba same za siebie! Yamaha YZF-R1 to fabryka mocy, która bazuje na zwycięskiej jednostce z cyklu MotoGP, czyli jednostce Yamahy YZR-M1. To jednak nie jedyna inspiracja z torowej M1. Owiewka, tylna rama wykonana z magnezu, czy też układ dolotowy z centralnym wlotem powietrza i ogromnym airboxem to kolejne inspiracje zaciągnięte bezpośrednio z padoku Yamaha MotoGP.
Yamaha YZF-R1 2020 to zaawansowany motocykl, który dzięki wieloletniemu doświadczeniu naprawdę doskonale się prowadzi i poza najmocniejszą, seryjnie produkowaną jednostką napędową Yamaha, oferuje maksymalnie dopracowane nadwozie, sportowe zawieszenie z regulowanym widelecem KYB 43 mm, jeszcze szybciej działający quickshifter, dzięki któremu możliwa jest płynna zmiana biegów bez konieczności użycia sprzęgła, zintegrowany układ hamulcowy z ABS oraz czytelny zestaw wskaźników z ciekłokrystalicznym wyświetlaczem TFT. Motocykl wyposażony jest także w szereg systemów, z którymi jazda staje się pewniejsza i bezpieczniejsza. Mowa m.in. o systemie kontroli hamowania BC, czy też systemie hamowania silnikiem EBM. Systemu kontroli startu nie zabrakło! Całości dopełnia zupełnie nowe, dwutonowe malowanie Icon Blue. Motocykl dostępny jest również w wydaniu Yamaha Black. Jeśli więc poszukujesz prawdziwego i niezawodnego bolidu, by czerpać pełną przyjemność z jazdy po drodze i kręcić najlepsze czasówki na torze, to Yamaha R1 2022, to wybór doskonały!
DANE TECHNICZNE YAMAHA R1 2022
- Typ silnika
- Chłodzony cieczą, 4-cylindrowy, EURO5, 4-suwowy, 4-zaworowy, DOHC
- Pojemność
- 998 cm³
- Średnica x skok tłoka
- 79,0 × 50,9 mm
- Stopień sprężania
- 13,0 : 1
- Moc maksymalna
- 200,0 KM (147,1 kW) przy 13 500 obr./min
- Maksymalny moment obrotowy
- 113,3 Nm (11,6 kg-m) przy 11 500 obr./min
- Układ smarowania
- Mokra miska olejowa
- Typ sprzęgła
- Mokre, wielotarczowe
- Układ zapłonu
- TCI
- Układ rozrusznika
- Elektryczny
- Skrzynia biegów
- Z kołami w stałym zazębieniu, 6-biegowa
- Napęd końcowy
- Łańcuch
- Spalanie
- 6,8 l/100 km
- Emisja CO2
- 159 g/km
- Układ zasilania
- Układ elektronicznego wtrysku paliwa
- Rama
- Aluminiowa, Deltabox, Diamond
- Kąt wyprzedzania główki ramy
- 24º
- Wyprzedzenie
- 102 mm
- Układ przedniego zawieszenia
- Widelec teleskopowy
- Układ tylnego zawieszenia
- Wahaczowe, Wahacz
- Skok przedniego zawieszenia
- 120 mm
- Skok tylnego zawieszenia
- 120 mm
- Hamulec przedni
- Hydrauliczny, dwutarczowe, Ø 320 mm
- Hamulec tylny
- Hydrauliczny, jednotarczowy, Ø 220 mm
- Opona przednia
- 120/70 ZR17M/C (58W), bezdętkowa
- Opona tylna
- 190/55 ZR17M/C (75W), bezdętkowa
- Długość całkowita
- 2055 mm
- Szerokość całkowita
- 690 mm
- Wysokość całkowita
- 1165 mm
- Wysokość siodełka
- 855 mm
- Rozstaw kół
- 1405 mm
- Minimalny prześwit
- 130 mm
- Masa z obciążeniem (wliczając wypełnione zbiorniki oleju i paliwa)
- 201 kg
- Pojemność zbiornika paliwa
- 17 l
- Pojemność zbiornika oleju
- 4,9 l
*Przedstawione na zdjęciach pojazdy mogą się różnić w szczegółach od modelu seryjnego i mogą przedstawić częściowo specjalne wyposażenie dostępne za dopłatą.