
Yamaha Niken 2019
Z wyborem motocykla, jest podobnie jak doborem nart, czy też roweru. Należy go dobierać kierując się zarówno jego przeznaczeniem, jak i własnymi umiejętnościami, wagą, czy wzrostem, a także terenem, w jakim będzie on użytkowany. Yamaha Niken 2019 będzie odpowiednia dla Ciebie jeśli...
poszukujesz zupełnie innego wymiaru kierowania motocyklem! Yamaha Niken to konstrukcja, która nie tylko przykuwa spojrzenia wszystkich osób, w których pobliżu się znajdzie, ale to także konstrukcja pozwalająca czerpać z jazdy coś, czego jeszcze nigdy za sterami motocykla nie zaznałeś!
Yamaha Niken, to zaawansowane dziecko inżynierów z Kraju Kwitnącej Wiśni, wykorzystujące technologię Leaning Multi Wheel (LMW), co nie tylko odbija się na radykalnym i agresywnym wyglądzie tego pojazdu, ale co najważniejsze zapewnia mu właściwości jezdne niespotykane do tej pory. Niken to długodystansowiec kochający kręte drogi.
Dwa pochylone koła przednie zapewniają doskonałe wyczucie przyczepności, co przekłada się na poczucie dużej pewność w trakcie pokonywania zakrętów. Jak warto dodać, rozkład masy w tym pojeździe z kierowcą za sterami na przód i tył to około 50:50. Pod siodłem tego trójkołowego pożeracza zakrętów pracuje znana z modelu m.in. Tracer 900, 3-cylindrowa jednostka o pojemności 847 cm3 charakteryzująca się wysokim momentem obrotowym. Umiejscowiona ona jest w lekkiej, hybrydowej ramie ze stali oraz aluminium i współpracuje z zaawansowanym układem kierowniczym z kompensacją Ackermana, podwójnym przednim widelcem typu upside-down oraz w pełni regulowanym, tylnym zawieszeniem, w którym można dostosować naprężenie wstępne, dobicie i odbicie.
Na pokładzie Yamahy Niken znajdziesz oczywiście także zaawansowane systemy elektronicznego wsparcia kierowcy, a wśród nich m.in. 3-pozycyjny system trybów jazdy D-MODE, tempomat, YCC-T oraz dwustopniowy system kontroli trakcji z wyłącznikiem. Ponadto Niken wyposażony został w sprzęgło A&S oraz system QSS.
DANE TECHNICZNE YAMAHA NIKEN 2019
- Typ silnika
- 3-cylindrowy, 4-suwowy, Chłodzony cieczą, DOHC, 4-zaworowy
- Pojemność
- 847cm³
- Średnica x skok tłoka
- 78.0 mm x 59.1 mm
- Stopień sprężania
- 11.5 : 1
- Moc maksymalna
- 84.6kW (115.0 KM) @ 10,000 obr./min
- Limited power version
- n/a
- Maksymalny moment obrotowy
- 87.5Nm (8.9kgf+m) @ 8,500 obr./min
- Układ smarowania
- Mokra miska olejowa
- Typ sprzęgła
- Mokre, wielotarczowe
- Układ zapłonu
- TCI
- Skrzynia biegów
- Z kołami w stałym zazębieniu, 6-biegowa
- Napęd końcowy
- Łańcuch
- Układ zasilania
- Wtrysk paliwa
- Rama
- Diamond
- Kąt wyprzedzania główki ramy
- 20º
- Wyprzedzenie
- 74mm
- Układ przedniego zawieszenia
- Podwójny widelec typu upside-down
- Układ tylnego zawieszenia
- (Link type suspension)
- Skok przedniego zawieszenia
- 110 mm
- Skok tylnego zawieszenia
- 125 mm
- Hamulec przedni
- Podwójne tarcze hydrauliczne, Ø298 mm
- Hamulec tylny
- Hydrauliczny jednotarczowy, Ø282 mm
- Opona przednia
- 120/70 R 15
- Opona tylna
- 190/55 R 17
- Uwaga
- Dual front tyres
- Track
- 410mm
- Długość całkowita
- 2,150 mm
- Szerokość całkowita
- 885 mm
- Wysokość całkowita
- 1,250 mm
- Wysokość siodełka
- 820 mm
- Rozstaw kół
- 1,510 mm
- Minimalny prześwit
- 150 mm
- Masa z obciążeniem (wliczając wypełnione zbiorniki oleju i paliwa)
- 263 kg
- Pojemność zbiornika paliwa
- 18l
- Pojemność zbiornika oleju
- 3.4l
*Przedstawione na zdjęciach pojazdy mogą się różnić w szczegółach od modelu seryjnego i mogą przedstawić częściowo specjalne wyposażenie dostępne za dopłatą.